Friday 26 August 2011

Koogilainel

Tänane päev on töölt vabaks võetud ja esmaspäev on riigipüha. Neljapäevaline minipuhkus on peale ülimalt kiiret ja kurnavat töönädalat vaid teretulnud. Esialgu olid meil küll plaanid Eestis või Saksamaal käia, aga otsustasime kodused olla.

Minul on plaanis alustada sügisest küpsetushooaega ja täna on plaanis kõige tavalisem õunaplaadikook. Üles kasvades oli meie aed õunapuid täis ja minu ema oskas lihtsalt imemaitsvaid kooke neist teha, eks ma üritan sama. Poest tuleb rabarbereid ka osta, sest ma ei mäleta, millal ma viiati rabarberikooki sain. Neid saime me oma aiast ja kasvasid nagu umbrohi, aga siin pean ma kolme rabarberivarre eest tervelt £2 välja käima. Küll see seda väärt on!

Lisaks tahan sõprust teha taas pärmitaignaga. Ma ei ole siin veel märgpärmi leidnud ja pean kuidagi kuivpärmi kasutamise selgeks saama. Õunastruudlit tahaks teha ja kaneelikukleid ja mida kõike veel. Üks neist soovidest läheb see nädalavahetus kindlasti proovimisele. Lisaks kujutan ma ette, et Frankfurteritega saaks ilmselt väga mõnusaid vorstipirukaid...

Kena sügise algust!

6 comments:

  1. Londoni eestlane26 August 2011 at 23:16

    Märgpärmi tasub küsida suuremate kaupluste pagariletist - fresh yeast. Omast käest tean, et suuremad Sainsbury'd müüvad, 50g miinimum.

    ReplyDelete
  2. Ma kasutasin mingit sellist kuivpärmi mu meelest http://www.ocado.com/webshop/product/Allinson-Dried-Active-Baking-Yeast/10832011 Kollane purk igastähes, igas poes olen näinud. Jube lihtne ja töötas iga kord. Kõigepealt aktiviseerid pärmi soojas suhkruvees ja siis küpsetad nagu märgpärmiga.

    Rabarberihooaeg on kevadel, selle pärast see praegu nii kallis ongi :)

    ReplyDelete
  3. Londoni eestlane - Suur aitäh soovituse eest! Me just Sainsburys käimegi, eks ma uurin, kas meie omas ka müüakse.

    Anu - Kevadel ma siinses poes rabarberit küll ei täheldanud... Ja see näitab, kui linnastunud ma olen, et enam ei mäleta, kuna rabarber kasvab. Häbi nüüd lausa :D

    ReplyDelete
  4. Ma arvan, et see on normaalne - kui kogu aeg on kõike poest saada, siis enam hooajalisust ei märkagi :) Aga sellepärast mulle Inglismaa meeldibki, et kõike, sh mõnusat krõmpsuvat sparglitki saab aasta läbi, mitte ainult paari kuu jooksul kevadel :)

    ReplyDelete
  5. Veel üks Londoni eestlane27 August 2011 at 20:54

    Mina ei ole suutnud siit maalt veel kuskilt varsket parmi osta. Oleme mitme eestlasega üle Inglismaa seda jahtinud. Peale seda kui EU reeglid tulid siis ei tohtinud poed ja pagariarid seda enam inimestele myya kuna tegu on nn 'elava organismiga' (voi midagi sellist). Nii mulle vahemalt seletati kui ma igalt poolt kysimas kaisin.
    Kui sa, Londoni eestlane, aga ytled et oled Sainsbury'st saanud nyyd alles hiljuti siis ma pean uuesti asja uurima minema.

    ReplyDelete
  6. Londoni eestlane28 August 2011 at 21:36

    No mina olen juba viimased paar aastat meie kohalikust Sainsburyst ostnud värsket pärmi ja keegi pole kunagi midagi öelnud EU normide kohta (viimati ostsin eelmisel nädalavahetusel). Aga ma ei oska öelda, kas see on Sainsbury või müüvad teised ketid ka. Aga tasub proovida!

    ReplyDelete

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...