Tuesday 9 August 2011

#LondonRiots

Ma ei tea kui palju seda Eesti uudistes kajastatakse, aga meil on hetkel siin Londonis väga suured rahutused. Kõik sai oletatavalt alguse, kui politsei ühe kohaliku gängsteri maha lasi, kui too oletatavasti politsei pihta tule avas. Kõik oletatavasti... Isiklikult arvame Rogeriga, et inimestel sai lihtsalt kõrini ja noortel kriminaalidel on palju vaba aega ja nüüd nad lihtsalt vandaalitsevad mööda linna.

Rahutused said alguse Tottenhami piirkonnas, mis on väga vaene ja Rogeri sõnul väga mahajäetud ning hirmus linnaosa. Valitsus eriti sinna abi ka ei anna, seega sealne kuritegevus muudkui lokkab. Ticking timebomb waiting to happen.
Kirdes olevast Tottenhamist sai kõik alguse. Telerist näidatakse põlevaid hooneid Lewishamis, Croydonis ja Twitteri sõnul on ka Ealingus juba meeleavaldajaid. Meie elame rohelise mullikese sees Hayesis.
Meie vaatame hetkel otseülekannet telerist ja üsna hirmus on. Esialgu on see meist õnneks kaugel, samas Twitteri kaudu tulevad sõnumid, et Ealingus on ka juba meeleavaldajad, kuid seda veel uudistes ei näidata. See ikka näitab, kuivõrd kiiresti uudised interneti teel levivad.

Eks näis, kui kaugele see kõik levib ja kui palju Londonit maha põleb. Uudistes näidatakse muudkui ühte põlevat maja, millest hetkel ei ole enam mitte midagi alles. Ma ei saa absoluutselt aru, kus kurat tuletõrje on? Ilmselt aetakse mingit jama, et politsei pidi piirkonna enne vabaks tegema ja muud taolist jama. Samal ajal kui tolles samas põlevas majas võib inimesi olla. Täiesti hullumeelne. Eriti meeldib vandaalidele ka kahekordseid busse põlema panna miskipärast... Ja ma kujutan ette et leekides maju on hetkel üsna palju.

Rahutused on teatavasti ka Birminghamis juba.

Muidugi taoliste meeleavaldustega röövitakse palju palju poode ka. Üks jobu jäi Twitteris eputades vahele ka. Eile näidati uudistes, kuidas inimesed täis ostukärudega nägu varjates mööda tänavat jooksid.
Just nii arvataksegi.
Lihtsalt hullumeelne ja mõttetu on see kõik... Ma absoluutselt ei saa aru, mida sellest võidetakse? Uus teler või tossud ehk mõnest poest? Samas kui nii paljude inimeste töö ja vaev lihtsalt hävitatakse.

Rogerile tuleb kaitseministeeriumisse palju palju tööd juurde...

Ja peaministril võttis ka kolm päeva aega, kuni ta lõpuks oma puhkuselt perse siia tagasi ajab!

Siin riigis on palju probleeme igatahes. Kas see ongi ehk see kardetud 2012 - inimesed lihtsalt pöörduvad üksteise vastu põhjuseta? Ma ei tea, lihtsalt ei oska seda seletada...

Vähemalt Twitter on uudiste edastamises super!

Uuendus: Twitteri sõnul on Hayesi rongijaamas palju poliseinike ja noorukeid kogunemas.

PILTE

5 comments:

  1. Tottenham nüüd küll mahajäetud piirkond ei ole, eks vaesem kui mõned muud piirkonnad, aga tunduvalt normaalsem, kui näiteks Lewisham või Leytonstone :) Mul elavad tuttavad seal üsna lähedal ja ma isegi ainult 5km eemal. Tubist tulin igaks juhuks minicabiga, aga meie piirkonnas on vaikne. Kõik poed on küll kinni.

    ReplyDelete
  2. Ilmselgelt vale sõnakasutus, vabandan. Ma ise ei ole iial Tottenhamis ja mitmetes sarnastes Londoni linnaosades käinud. Roger on seal korra käinud ja ta ütles, et isegi temal tuli hirm nahka ja peale ühte korda ta sinna minna ei soovi.

    Hetkel uudistes vaatan, et Ealingus läks märul ikka korralikult lahti. Ja ma olen kindel, et see kõik jätkub veel mitmetel õhtutel...

    ReplyDelete
  3. Tere Mari. Leidsin su blogi ühe sõbranna abil, kui rääkisin, et sõidan väikesele puhkusele Inglismaale. Kuna plaanin paariks päevaks ka Londonisse sõita, siis otsin tutvusi, kes võiks mulle natuke rääkida kuidas ja kuhu üldse võiks minna. Olen 22 aastane neiu, kes töötab noorsootöö alal. Kui on aega ja huvi minuga natuke vestelda Londoni teemal, siis palun kirjuta mulle mailile: dagne.press@gmail.com
    Oleksin igakülgse abi eest tänulik :)
    PS! Loodan, et mu kommentaar nüüd kuidagi kahtlane ei tundunud vms.

    ReplyDelete
  4. Anna palun ikka teda, kuidas olukord on. Muret tekitavad need Londoni sündmused ka siin, kauges Eestis. Kuigi mis kauge ta ikka nii väga, paar tundi lennukisõitu, ka ise käin aegajalt Londonis shoppamas. Kuigi ma ise sind isiklikult ei tunne, blogi jälgin juba pikemat aega ja elan kaasa nii muredele kui rõõmudele.
    Olge tublid ja loodan, et kõik läheb hästi ning laheneb kiiresti.
    Paar interaktiivset kaarti:
    http://www.guardian.co.uk/news/datablog/interactive/2011/aug/09/uk-riots-incident-map
    http://maps.google.co.uk/maps/ms?msid=207192798388318292131.0004aa01af6748773e8f7&msa=0&ie=UTF8&z=11&source=embed
    Mulle endale meeldib Google oma rohkem, kuigi seda kahjuks enam ei täiendata.

    ReplyDelete
  5. D, mine vaata meili ;)

    Katyek, esmalt, tänud lugemast! Just tegin uue postituse uue ülevaatega minu isiklikust kogemusest. Päris silmaga ma ühtegi mässajat näinud ei ole ja ei taha ka. Samas ma tean, et kõik toimub nii hirmus ligidal, vaid mõned piirkonnad eemal.

    Ise hoian silma enamasti peal Twiteril ja Daily Mail kodulehel ning teleris käib Sky News.

    ReplyDelete

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...