Friday 28 January 2011

Musikaalne?!

Minu hullused tulevad ja lähevad nagu ilm. Kuid siiski mõned neist tulevad aja möödudes aina tagasi ja tagasi ja ilmselt päris täiesti ei lahku minu hingest kunagi.

Kes mind natukenegi teavad, ilmselt ei arva, et ma eriti musikaalne olen. Ma ei väida, et ma olengi. Algklassides mul lauluhäält veel oli ning viis aastat sai kooris lauldud ja paar korda isegi individuaalselt kohalikel lauluvõistlustel. Lauluhääl aga kadus mul umbes teismeea saabumisega, millest on küll väga kahju, sest see laulda meeldis mulle väga. Aga laulmine ei ole see, millega ma kallist kaasat viimased paar päeva piinanud olen.

See oli vist umbes neljandas klassis kui me saime koolis klaveriõppesse kandideerida. Tahtjaid oli meie väikese maakooli kohta palju, seega tehti katsed. Siiamaani mäletan, kuidas me muusikaklassi ukse taga rivis ootasime. Mäletan, et laulma pidi ning lisaks vajutas õpetaja mõningaid klaveri klahve ja pidi arvama, mitut ta korraga alla vajutab. Ma ei tea küll milline osa sellest eksamist hukatav oli, aga klaverit õppima ma kahjuks ei pääsenud. Ise veel hiljem vaatasin teisi, kes sisse said, kuidas nad piineldes solfetšo tundides käisid ja mõtlesin, et hea et sisse ei pääsenud. Sest mul oli ju veel koorilaul, kunstikool ja aeg-ajalt ka mõningad spordivõistlused. Algklassides olin ma üldse väga mitmekülgne ja paistsin silma, aga hiljem suuremasse kooli Võrru minnes olin ma täiesti harju keskmine. Aga see-selleks...

Üks peretuttav õpetas mulle hästi natukene klaverit ja "Für Elise" algus on mul siiamaani meeles. Noodid saan ka õigetele klaveri klahvidele paika panna, kuid loen neid natukene aeglaselt. Kuid kui aega võtta, siis ikka saab pika peale loo kokku. Kuid klaveri taha ei ole ma aastaid pääsenud.

Nüüd aga avastasin, et iPadil ja iPhonel saan ka klaveri äppi alla laadida täiesti tasuta! Ja siin ma nüüd paar päeva olen klimberdanud. Eile õppisin enam-vähem selgeks "Incy Wincy Spider" loo ning täna sai terve "Silent Night" selgeks. Tööl printisin mõned noodid välja ja vaikselt neid lugesin. Imekombel mees isegi ei ole virisenud mu klimberdamise peale :)

Uurisin juba Amazonist klaverimängu õpikuid, sest noote peaks ma kohe kindlasti rohkem õppima. Vaikselt vaatasin süntesaatoreid ka ja oma 70 naela eest saaks juba midagi päris okeid alustuseks ära. Aga ma arvan, et ma ei hakka veel mingeid suuri summasid küll maksma, pigem ostan vaid õpiku ja harjutan iPadil. Et üldse vaadata, kui kaua mul see huvi kõrgpunktis püsib jälle. Ma oleks enda üle ikka väga uhke, kui ma klaverimängu enam-vähem algaja tasemel täiesti iseseisvalt selgeks saaks.

Ja paar lugu ka lõpetuseks, mida ma ühel heal päeval mängida oskaks:




Teemaväliselt: 2 raamatut 25st on loetud! Ma ehk isegi teen peale igat viit väikese kokkuvõtte siin ka, mis ma lugesin ja mida ma arvan. Book People leheküljelt juba uurisin uusi raamatuid, mida tellida. Kuid praegu on veel 5 "True Bloodi" raamatut lugeda.

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...