Monday 13 March 2017

Amber Skye'i sünnilugu

Nagu ma 9nda pärastlõunal kirjutasin, olid mul tervel hommikul üsna valulikud toonused. Elasin nad kõik üle ja kella 19 ajal võtsin viimased paratsetamoolid. Siis läks nagu natukene kergemaks olemine ja hirmus uni tuli peale. Natukene enne kella 21t olin voodis ja ühel hetkel läksid toonused väga tihedaks ja aina valusamaks. Kui pisarad silma tulema hakkasid, siis helistasin jälle haiglasse, mis oli kell 21:52.

Haigla arvas, et kuna ma veel üsna selgelt rääkida suudan, siis võiks ma vähe pikemalt kodune olla. Ütlesid küll, et kui soovin, võin kontrolli tulla, aga kui ma piisavalt pikalt sünnitegevuses ei ole  siis on oht, et saadavad mu koju tagasi.

Mõeldud, tehtud, hakkasin viimase minuti asju kokku panema. Käisin vetsus ja märkasin, et limakork eraldus taas, kuid sel korral vähe roosakam. Selge märk sellest, et midagi nüüd kohe kindlasti toimus. Mõni minut hiljem katkesid veed ja siis võtsid tuhude valud hoopis uued tuurid ja nutmisest said kerged karjed. Mingi hetk tuli hirmus tung pressida, käsksin siis P'l hoopis Kiirabi helistada, et mina meie autosse küll ei jõua.

Kiirabi oodates valud ja pressimisetung aina suurenesid, kuid üritasin kõigest väest mitte pressida ennem, kui Kiirabi kohal. Vaene P pidi isegi kiikama, kas beebi paistab juba ja vaene mees oli hirmu täis kartes, et ta peab ise sünnituse vastu võtma. Õnneks esimene auto meedikutega tuli üsna ruttu. Neil sain lõpuks valude jaoks naerugaasi, mis oli elupäästja. Üsna varsti saabus suurem kiirabiauto veel kahe meedikuga ning üritasime mu kiirabiautole saada. Püksid jalga, ning tuhude vahepeal liikusime. Järgmine algas just siis, kui autole jõudsin.

Läks sõiduks haigla poole, vilkurid peal ja puha. Üsna kiirelt aga oli vaja pressida ning seekord ei hoidnud ma end tagasi, teades, et oleme haigla poole teel. Kaks pressi ning meedik palus autojuhil kõrvale tõmmata, sest ta nägi beebi pead. Järgmise pressiga oli pea väljas ning veel järgmisega oli terve beebi väljas. Ametlikuks sünniajaks sai 23:05. Tunduvamalt kiirem protsess, kui 3,5h, mis ma Cooperit välja pressisin. Helistati ka P'le, et kui soovib, võib haiglasse minema hakata.

Kiire kontroll beebil ja minul ning sõitsime edasi haigla poole, meedikud helistasid neile ette, et beebsu on meil käes. Haiglasse jõudes ütles veel ämmaemand, kellega telefonil olin rääkinud, et ma tõesti ei tundunud hääle järgi kohe sünnitamas olevat.

Üsna kiirelt jõudsid P ja Cooper kohale. Cooper oli endast nii väljas, enamasti seetõttu, et äratati ning beebi talle ka hästi ei meeldinud. Õnneks järgmisel päeval pärast head und see muutus.

Nüüd oli aeg sellel, mida ma kõige rohkem kartsin - platsenta sünd. Cooperiga mul see ei väljunudki ise ning pidin opisaali seda eemaldama minema. Sain süsti, natukene punnitasin, ei tulnud. Ootasime natukene veel, sain graatsiliselt kükitada ja veel punnitada ja vupsti tuli välja. Küll mul oli hea meel, et see osa sünnitusest ka lõpuks hästi läks ning rahulolutunne oli meeletu.

Kui Cooper magama jäämas oli, läksid nad Pga koju. Öö jooksul käidi mind kokku õmblemas, sest sain ka sel korral teise astme rebendi. Suutsin ühel hetkel isegi tunnikese magada.

Olen eelnevalt maininud, kuivõrd tähtis sel korral rinnaga toitmine mu jaoks on, sest Cooperiga mul see välja ei tulnud. Amber sai väikese abiga ilusti tissile ning sõi oma esimese öö jooksul üsna tihedalt.

Hommikul käidi Amberit lõpuks kaalumas ning sünnikaaluks sai 3,51kg. Süda ja luud-liigesed kõk ilusti korras, kuulamine ka. Haiglast kirjutati mind välja kell 10:56. P ja Cooper tulid ilusti meile järgi ning nüüd oli Cooper juba palju rohkem beebist huvitatud, käis patsutamas ja musi andmas.

Ja niimoodi meie teine laps ilma tuligi :)

Paar kiiruga pilti ka lõpetuseks.

Uhke suur venna.


Väike uneleja.

Lisaks sellele, et Amber meid tumeda juuksepahmakaga üllatas, on ta kusagilt põselohud ka saanud. Nunnumeeter põhjas!

2 comments:

  1. Mnjah. Mul oli ka esimene sünnitus suht kiire ja teisega ma väga enam oodata ei julgenud, haiglas ka pikalt ei läinud... Aga sa oled vist veel turbom :D Igatahes parem, kui tunde oodata ja valutada, eks :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei julgenud esimesest korrast malli võtta, sest see oli haiglas veedetud katkestamine sünnituse ettekutsuks. Siis läksin küll ka 3cm'st 10cm'ni pooleteise tunniga... Kuid neli pressi on 3.5tunnilise punnitamise kõrval vähe kiirem jah :)

      Delete

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...