Wednesday 18 June 2014

Majandamisest ja kokkuhoiust

Kuna P palk oli sel kuul vaid 2/3 ta tavalisest palgast ta haiguslehel olemise tõttu ja väljaminekud on kahjuks suuremad suuremad, siis tuli end kokku võtta ja natukene asjalikumalt majandada. Kuna peale arvete, toidu ja Cooperi asjade muu peale ei kuluta, siis tuli need asjad kriitilise pilguga üle vaadata. Ausalt, ma pole endale isegi ühtegi riideeset ostnud pärast Cooperi sündi, sest enamus vanu riideid lähevad taaskord selga ja nad tunduvad kui uued, sest neid pole nii pikalt kandnud.

Cooperi asjadest ei saanud midagi kokku hoida. RPAd odavama vastu välja ei vaheta, samuti Pampersid sobivad, ei taha midagi odavamat proovidagi. Tegelikult ükskord Sainsbury'i omi proovisin, sest sain need tasuta toidutellimusega, aga need mulle ei meeldinud. Kuna ta nii mühinaga kasvab, siis paar suuremat riiet oli talle ka vaja. Kokkuhoid vaid ehk see, et võrevoodi ostu lükkasime järgmisse kuusse ning hüppamistool või midagi, milles ta end rohkem püstiselt liigutada liigutada saaks, võib ka veel oodata.

Arvetest ei osanud ka eriti väga kusagilt kokku hoida. Elektrit on vaja tarbida, samuti vett ning meelelahutuseks on kaablit ja internetti ka vaja. Ainus, millest sain loobuda oli SKY filmide pakett, sest filme ei vaata me küll üldse.

Niisiis suurim kokkuhoid pidi olema toidu pealt. Mitte, et me nüüd näljas oleks, aga mõttetut kraami pole ju vaja kokku osta, millest pool aegub ennem, kui me nad ära süüa jõuame. Seega olengi kolm nädalat järjest esmaspäeva hommikul nädala menüü koostanud, mille järgi teen poenimekirja ja olen ostnud vaid asju, mis nimekirjas on. Tänu sellele on toidu peale kulunud tavapärase umbes £75 asemel £25-35. Kaks kolm korda vähem!

Menüüsse planeerin küll vaid õhtusöögid, sest P nädala sees sööb alles siis, kui õhtul töölt koju tuleb ja ma ise ka tihti enne õhtusöögi aega midagi süüa ei jõua. Kui lähebki lõuna ajal kõht tühjaks, siis saab alati võisaia teha. Sellise eelarvega sööme iga päev liha ja toit on korralik, mitte ei ole üle päeva makaronid.

See on lihtsalt pannud mõtlema, kuivõrd tihti me ennem kulutasime toidule, mida me ei söönudki. Mulle selline planeerimine meeldib, sest alati on teada, mis tol päeval õhtusöögiks on, mitte ei pea iga päev nuputama, mida teha. Kindlasti jätkan sedasi isegi siis, kui me ei pea enam rahalisel olukorral nii rangelt silma peal hoidma.

12 comments:

  1. Cooperile vòid ju kasutatud asjade poest osta riideid. Teil peaks neid olema hàstipalju ja hàsti odavaid..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasutatud riietega olen ma natukene pirts. Õnneks tal on veel piisavalt hetkel mahtuvaid riideid, milles natukene kasvuruumi. Aga muidu meil ligidal ASDA nimeline pood, kus lasteriided on superodavad. Ostsin just üleeile talle suuremaid vestikesi (lühikeste varrukatega ja jalgadeta body'd), mis on küll täitsa tavalised valged, mida ma küll tihti eelistan, ja sain kolm £2.75 eest.

      Delete
  2. Door bouncer osta ebayst. Selle peale ei tasu palju raha kulutada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks vaatan seal, mis pakutakse. Väga väga kiire pilguga vaatasin üle Jumparoo'd seal ja need on kõik müügis, kui ise järgi minna. Seega oleneb, kus kandis pakutakse. Või vaatan Gumtree'st ka, kui ise ei raatsi osta. Aga kui võimalust järgmine kuu on, siis tahaks taaskord uut, sest ma olen ise kiiksuga :P

      Delete
    2. Ma saan täitsa aru sellest, et sul selline kiiks aga VÄGA tihti on need 'hüpikad' sellised mida on väga vähe kasutatud, sest sinna saab vaid teatud vanuses last sisse panna ning kord kui nad juba ise põrandal ringi liiguvad siis nad ei tahagi seal eriti istuda. Oleneb ka lapsest.

      Samuti Tikker juba mainis, et need pigem lapsele kahjulikud kui kasulikud. Kui Greta oli väike siis ma ostsin ka UUE, sest mul oli sama kiiks :) Noh kasutasime vist paar korda ja sellega asi piirdus ja ma ei mäletagi otseselt miks. Maksin kuskil üle 20 naela selle eest ja hüppasime sellega, ehk 5 naela eest. Ma ei mäleta enam kas ma müüsin selle peaaegu tuli uue hüppiku 3 naela eest maha või on ta meil veel kuskil pööningul.
      Meil oli selline nagu selle postituse esimesel pildil.
      http://knightscastle-alice.blogspot.co.uk/2009/08/5-kuune-tudruk.html
      Kui ma õigesti mäletan siis üks põhjus miks ma seda tihti ei kasutanud oli ka see, et sinna oli üsna keeruline last sisse panna ja ma ei viitsinud sellega jännata, kuna last sinna nagunii pikaks ajaks ei tohtinud jätta (mitte, et ma nüüd tunniks oleks tahtnud jätta, aga ikkagi) :)

      Delete
  3. Hüppekiiged ja käimistoolid on minu teada lapsele pigem kahjulikud. Uuri seda teemat enne, kui midagi ostad, ma ei viitsi ise praegu pikemalt googeldada.

    Toidu pealt annab meeletult kokku hoida, nagu isegi nägid. Mähkmete ja RPA pealt muidugi mitte, aga suht kõik muud lasteasjad on kasutatult kordi odavamad ja arvestades seda, kui kiiresti laps kasvab - riiete suuruse mõttes, mänguasjade eakohasuse mõttes - pole ju mõtet uuelt osta. No mina olen muidugi taaskasutuse ja kokkuhoiu kunn :)

    Meil on hetkel väljas söömine/kiirtoit selline asi, mille pealt saaks kokku hoida, aga suvele omaselt ei viitsi üldse süüa teha :) Teil on praegu hea, väikese lapsega kodus olles saab söögitegemist palju paremini planeerida ja pole nii suurt isu kogu aeg take awayd osta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks ma vaatan nende kommentaare ja soovitusi, aga püsti olla talle meeldib, eriti kui ma teda hüpitan, aga 7kilost annab alles hüpitada hetkel :P

      Õnneks väljas ei söö me üldse ja take away'd pole paar kuud tellinud. Üritame natukene koos elukaaslasega saleneda, seega ise tehtud toit on selles mõttes parem. Mulle meeldib ju nagunii süüa teha :)

      Delete
  4. meil polnud ei hyppekiike ega käimistooli, sest ka lugesin-uurisin ja sain teada, et need pigem kahjulikud, eriti minu arust käimistool.
    aga meil oli selline tool ja lapsele väga meeldis seal olla: http://www.babybjorn.com/baby-bouncers/baby-bouncer-balance-soft/ millalgi hakkas endale ise hoogu tegema ja nautis seda väga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tavaline bouncer tool on meil juba olemas, seal on ta meeleldi juba sünnist saadik. Päris sellele ta vist veel pihta ei ole saanud, et endale saab hoogu lükata, aga kui mängutuhin suureks läheb ja seal kõvasti rabeleb, siis hüpleb ka. Nagu eelnevalt ütlesin, siis tahaks me küll midagi käimistooli taolist, sest ma ise lihtsalt ei jõua teda füüsiliselt pidevalt püsti hoida, mis talle küll meeldib. Ma arvan, et eks see olene ka toolist, kuidas jalgade asetsus ja seljatugi on.

      Delete
  5. http://naistekas.delfi.ee/kodu/lapsed/oska-hoida-oma-beebi-luid.d?id=21891581

    Minu teada ei soovita arstid last eriti püsti ka hoida, kuni ta ise ennast veel püsti ei aja. No et luude areng ja nii. Aga krt, kõik need teemad on minu jaoks juba nii kauged ja unustatud, ekspert olin kolm aastat tagasi :D

    ReplyDelete
  6. Ma ka kaagutaks kaasa, tõesti, lapsele on need hüppekiiged, imikutoolid ja muu selline pigem kahjulik. Lisaks, et lapse selg pole valmis püstises asendis saadavaks koormuseks, pärsib see ka lapse normaalset motoorset arengut, kuna istuli asendis näeb ta maailma palju paremini kui kõhuli ning seetõttu ei teki beebil ka mingit motivatsiooni kõhuli olla ja sealt edasi roomama jne. Ega beebi loll ei ole, loomulikult meeldib talle istuli olla, vaade on oluliselt parem nii :) Vanemad peavad lihtsalt selekteerima, mis on vajalik lapsele ja mis on mugav emmele- issile.

    ReplyDelete
  7. Uurisin ise ka seda teemat 1-2 aastat tagasi pikemalt kui oma vanem laps selles eas oli. Soovitavad ei ole nad kohe kindlasti, ekspertide ühine arvamus on, et tegelikult tuleks need hüppekiigud ja eriti just ratastel käimistoed ära keelata. Lisaks sellele et see lapse arengut pärsib, nagu drilu juba selgitas, on nad lihtsalt ohtlikud - beebi liigub nende abil liiga kiiresti, lööb ennast rohkem kuskile vastu, lisaks kukkumise oht. Selge see, on näiteid, kus midagi ei juhtu lapsega, aga kui endal ju valida on, siis ma kindlasti ei ostaks (ja oma lastele ei ostnud ka). Kõiga parem on ikka lasta lapsel areneda täpselt sellises tempos nagu ta ise areneb - temaga lihtsalt tegeledes - ning mitte tagant torkida teda võimalikult kiiresti istuma, püsti ja liikuma saada.

    ReplyDelete

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...