Saturday 1 September 2012

Minu kokaraamatud

Mulle meeldib väga proovida uusi toite ja ka kodus uute retseptide järgi süüa teha, seetõttu on mul nii mõnigi kokaraamat kogunenud. Tunnistan, et enamus retsepte, mida ma kasutan, tulevad siiski internetist, aga vahepeal on armas ka suur retseptiraamat lahti võtta, seda lehitseda ja midagi põnevat leida.


Kokaraamatuid hoian ma köögis kapi peal nurgas ja boileri all, kus on just täpselt kokaraamatu suurune väike vagu. Nagu näha, leidub seal palju erinevaid retseptiraamatuid, nii Eestist kui ka UKst. Parimaks soolaste toitude retseptiraamatuks pean ma GoodFood The Collectionit, sest seal leidub nii mõnusaid ja lihtsaid retsepte, kuid väga maitsvaid.


Küpsetamine on siiski mu lemmiktegevuse ja parim koogiretseptide raamat on The Hummingbird Bakery Cake Days, millest olen ma vist kõige rohkem retsepte ära proovinud. Kõik selles olevad retseptid on väga teostavad, väga kerged ja maitsvad.

 Kõige suurem rõõm on mul aga see suvi Eestist kaasa võetud vanade kokaraamatute üle. Võtsin kaasa nii mõnedki Nõuka-aegsed raamatud, aga ka minu ema käsitsi kirjutatud retseptiraamatud.

Ema retseptid on lahedad, sest seal leidub ka kõige lihtsamaid, näiteks maasikamoosi retsept, mida me tädiga Eestis kasutasime, kui me koos esmakordselt moosi keetsime. Nende retseptidega on vedanud, kui nende juurde on lisaks koostisainetele ka juhendid kirjutatud. Kookide retseptide juures ei ole aga mitte ühtegi kraadi ega ahjus olemise aega kirjas, mida muidugi meie ei kasutanud, sest emme koogid valmisid enamasti puitpliidi ahjus või suures ahjus, kust tulid muidugi maailma parimad koogid välja.

Palju nostalgiat ja mul on hea meel, et need raamatud on minuga lõpuks ometi siin.


Maailma Toitude vahelt tuli lisaks veel väike nostalgia ajakirjade tellimiseks. Vähemalt mu tädi sõnul, sest see silt on palju vanem kui mina ja mina toda aega eriti ei mäleta :)

4 comments:

  1. Mulle meeldib kokaraamatuid osta, aga ALATI otsin retsepte netist, see on needus :D Toidutares on lihtsalt nii mugav otsida - saab panna kirja, mida tohib sisaldada ja mida mitte. Hea mugav vastavalt sellele, mis kodus olemas on.

    Aga raamatutest riiulis ei suuda ka loobuda :)

    ReplyDelete
  2. Minu ema poolt k2sitsi kirjutatud retseptid on 6nneks ilusti arhiveeritud. Midagi m2lestuseks temast, kui syya teha.

    ReplyDelete
  3. Ma pean tunnistama, et kunagi, kui sa selle Hummingbird'i kokaraamatu endale said, siis läksin ma kohe Amazoni ja tellisin endale ka, sest sinu jutu järgi tundus, et mul oleks seda raamatut hirmsasti vaja. Ma olen suhteliselt kehv soolaste toitude valmistaja, aga küpsetada meeldib mulle küll (välja arvatud pärmitaignaga, me ei saa kohe üldse läbi) ja see raamat on iga koogisõltlase unistus (: Nii et suured tänud kunagise hea soovituse eest!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on väga hea meel, et sulle samuti see raamat meeldib nii palju kui mullegi. Täna on plaanis sealt jälle midagi uut proovida :)

      Delete

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...