Monday 28 May 2012

Sarvesaiad

Viimasel ajal on mul kinnisideeks olnud kodus ise saia küpsetamine. Olen proovinud mitmeid retsepte, olen tunde järgi taignasse aineid pannud ning olen poest ostnud valmis-jahusid, millele on vaja vaid vett ja võid lisada. Poest valmistehtud saia ostmine on jäänud väga harvaks.
Täna tahtsin väga teha üksikuid kukleid, aga vahelduseks proovisin hoopis Nami-Namist sarvesaiade retsepti. Taigna kooslus oli imeline - pärast mõneminutilist sõtkumist oli mul üsna perfektne pärmitainas.

Retsept käsib taigna kaheks jagada, millest mõlemas tuleb 8 sarvekest. Proovisin ja minu meelest jäid need sarvekesed jube pisikesed, seekord tahtsin suuremaid. Seega rullisin terve taigna koguse natukene lahti ja sellest valmistasin 8 üsna suurt sarvekest.

Proovisime sarvekesed kiirelt ära ka, kui nad olid isegi veel natukene liiga ahjukuumad ja palja käega hästi ei lasknud katsuda ja nii mina kui ka Roger nõustusime, et väga head saiakesed on. Vahele panime lihtsalt tuunika-saiatäite.

Neid sarvekesi teen kohe kindlasti tihedamini ja teinekord lisaks juurde juustu või midagi muud.

Koostis:
100g võid
1.5dl piima
1 keskmine muna
50g pärmi
400g ehk 7dl nisujahu
0.5tl soola
1tl suhkrut

Valmistamine:
Sulata või, klopi juurde piim, muna ja pärm. Lisa jahu, sool ja suhkur ning sõtku ühtlaseks.
Jaota tainas kaheks osaks. Rulli kumbki rattaks ning lõika 8 sektoriks.
Alustades paksemast otsast, rulli sektorid sarvesaiadeks.
Lase sarvesaiadel ahjuplaadil kerkida, siis määri soovi korral muna või rõõsa koorega ning küpseta 225-kraadises ahjus 12 minutit (mina küpsetasin suuremate sarvekeste korral 15 minuti).

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...