Thursday 5 April 2012

Tervist turgutades

Tegin endaga diili, et selle nädala lõpuni luban endale veel kooki, aga peale seda läheb asi palju tervislikumaks. See on üsna hirmus, millises koguses suhkrut ja jahu ma endale sisse ajan. Eile näiteks tegin kringlit ja sõin sellest 1/3 ühe korraga ära. Aga kringlist tuleb eraldi postitus, sest see oli nii hea ja on seda väärt.

Oma kaalulangetamisest olen ma pidevalt soigunud, aga ma võin ausalt öelda, et ma olen endaga hetkel täitsa rahul. Paari kilo kaotamine on eneseolemise hoopis teiseks teinud. Tervislikult toituda tahaks ma aga eelkõige seepärast, et tervist parandada, et energiat rohkem oleks, nahk kenam oleks ning kui suudaks koos trenniga natukene veel pekki lihaseks muuta, oleks ka lahe.

Tervislikust toitumisest olen eelkõige õppinud Tikrilt. Kusjuures väga kummaline on öelda, et ma olen pidanud seda õppima, sest ma ju kasvasin tervislikult süües üles. Kõik taimne tuli meie enda aiamaalt, mida väetasime sõnnikuga, mitte kemikaalidega. Meie aiamaalt tuli rohkem erinevaid aed-ja puuvilju kui on keskmises Eesti väikelinna poes. Ema oli mul ülimalt tubli naine, kes jändas ka mooside, hapukurkide, koduse ketšupi ja muude purgihoidiste tegemisega. Peale selle olid meil oma kanad ja sead, seega munad ning liha oli meil ka omast käest olemas. Maapiim tuli tuttavatelt, kellel olid lehmad. Kuna ma mäletan, et me tegime isegi kodus ise veini, siis poest tulid küll vist vaid maitseained ning ema suitsud. Tõeline ökovärk, millega ma üles kasvasin ja mida ma enesest mõistetavalt võtsin. Ausalt, ma igatsen seda aega.

Igatahes, aeg on muutusteks. Olgem ausad, ka Roger ei ole enam oma esimeses nooruses ja minuga koos elades on tema kaal vaikselt tõusnud. Lisaks sellele, et ma olen korralikud lõuna- ja õhtusöögid ausees hoidnud, meeldib talle näksimine. Näksib ta Dorito tortillakrõpse, küpsiseid, vahukomme ning ülim lemmik on tal lagrits. Neid nosib ta toidukordade vahele. Õnneks on ta minuga täiesti nõus, et peale seda nädalat hakkavad asjad muutuma. Me ei tee päeva pealt meeletult muutust, seepärast oleme määranud tähtpäevaks järgmise nädala, et suhkruga hüvasti jätta.

Just suhkur on see, mille söömist ma tahan piirata. Ei ole normaalne süüa hommikusöögiks kaks viilu kringlit ja peale seda mõelda, et hirmsasti tahaks veel. 
Seetõttu alustuseks käisin täna esmakordselt Holland & Barratt poes toiduosakonnas. Ostsin terve kilo kaerahelbeid, sest putru mulle hommikuti meeldib süüa ning ma olen üsna kindel, et need Quakeri kiirhelbed, mida ma siiani söönud olen, on väga suhkrurohked, isegi kui ma olen siiamaani maitsetamata versiooni manustanud. Lisaks pool kilo kuivatatud ploome. Ma armastan kuivatatud ploome! Ma ostan neid aeg-ajalt Tescost, kui mul kõhuga probleeme on ja mulle ausalt väga meeldib nende maitse. Arvestades seda, et Tescost ostan ma 250g paki ja maksan üle £2, siis selle 500g paki sain ma praeguse ale ajal £1.99 eest, mis on väga soodne. Tablettidest ostsin Aloe Vera kooloni puhastamise tabletid ja tursamaksa tabletid. Kodus on juba olemas multivitamiinid, aga nüüd hakkan ma rangelt järgima, et me neid ka igapäevaselt manustaks. Roger ostis endale muidugi paki lagritsat ja lõpuks leidsin Alpro sarapuupähkli maitselise sojapiima ka. Ning viimasena ostsin chia seemneid, millest olen ma palju lugenud ning tahan nüüd ära proovida, kas nad minu olemise ka paremaks teeks.

Jutt sai pikk, aga plaan on ju hea. Elame küll ühe korra, aga see üks kord võiks olla siiski terve ning energiline, mitte veedetud diivanil lösutades ja küpsiseid süües.

4 comments:

  1. Aga ma siiski ütlen veel kord, et suhkrut ja jahu ei pea ilmtingimata endale iga hinna eest keelama - piisab sellest, kui neid esiteks harvemini tarbida ja teiseks (eriti oluline!) need kvaliteetsemate ja toiteväärtuslikumate variantide vastu vahetada.

    Öeldakse, et esimesed asjad, mida oma söögilaualt välja vahetada, on valge jahu, valge suhkur ja valge sool. Küpseta rafineerimata suhkrust ja speltajahust (mis küll ei kerki nii hästi, seega väikese osa valget jahu võiks siiski panna) - ongi juba teine tera.

    Mind vaimustas seal filmis see organismi mürkidest puhastamise osa - kevad on just tulemas, tahan ka neid mahlu teha. Mis need kõige puhastavamad olidki, petersell ja koriander vist? No nad väitsid, et kui teha mahl, kus enamik on õun vms, siis maitseb normaalselt ka. Ma tahaks proovida :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei plaanigi suhkrut ja jahu endale 100% keelama hakkama, aga koogisöömisele tuleb küll paus sisse. Esialgu on plaanis süüa lihtsalt soolaseid toite ja oma suhkru-isudest lahti saada ja kui see eesmärk on saavutatud, siis võtan soolase toidu jälgimise rohkem tähelepanu alla. Suhkrut kohvi ja tee sisse ikka panen ja kui tõesti muud ei ole tööle lõunaks võtta, siis võin ühe võisaia ka teha.

      Ma olen väga huvitatud organismi puhastamisest ka, aga selle pärast ma mahlategijat ostma ka ei hakka. Eks ma üritan oma suhkru-armastusest esmalt lahti saada ja siis teen aja, kui ma toitun ülimalt puhtalt.

      Delete
  2. Saumikseriga saab ka mahla teha, arvan ma :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täiesti võimalik, kui lihtsalt apelsin miksrisse panna, siis vedelaks ta ju läheb :D

      Delete

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...