Wednesday 8 August 2018

Uus Meremaa elanik!

Teatan uhkusega, et olen nüüd ametlikult Uus Meremaa elanik! Võin töötada ja õppida ja keegi ei saa mind välja visata. Tegelikult juba paar nädalat, aga pole jõudnud siin veel jagada :)

Tegemist on küll esialgu mõnes mõttes tähtajalise elamisloaga, kuna reisitingimused on mul kaheks aastaks peal. See tähendab, et järgmise kahe aasta jooksul võin vabalt riigist sisse ja välja käia, aga pärast kahte aastat nad mind uuesti sisse ei laseks, kui ma lahkuma peaks. Samas, kui ma kunangi ei lahku, siis võin elu lõpuni siin olla. Selle elamisloaga ei ole mul küll mingeid õigusi riigiabile jms.


Kahe aasta pärast saan alalisele elamisloale kandideerida, mis annab mulle kõik samad õigused nagu ka kohalikele. Saan riigist nii palju sisse ja välja käia nagu soovin ning vajadusel saan ka riigipoolset majanduslikku abi. Ja kui mul on lõpuks see alaline elamisluba kolm aastat ära olnud, siis saan kodakondsusele kandideerida, mis mul raudselt plaanis on.

Siit edasi on elamisluba ja kodakondsus tunduvamalt odavamad, kui see esialgne elamisluba oli, mis on tore. Alaline elamisluba oli mälu järgi umbes 160 dollari kandis ning kodakondsus natukene alla 500 dollarit. Eks need võivad küll 3 ja 5 aasta pärast natukene teised olla, aga siiski palju soodsamad, kui ma ise arvasin neid olevat.

Igatahes saan öösiti palju rahulikumalt magada ja sirgema seljaga tänaval ringi käia :)

1 comment:

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...