Tuesday 1 August 2017

Uus Meremaa "kiiksud"


- Ülimalt sõbralikud inimesed - Olen seda eelnevalt maininud, aga see on endiselt üks mu lemmikuid siin. On täiesti tavaline, et täiesti võõrad inimesed ütlevad tänaval tere ja soovivad kena hommikut. Kindlasti need, keda ma olen Cooperit lasteaeda viies juba paar korda näinud, kui ka täiesti võõrad, keda näen esmakordselt. Poodides kassapidajad teevad tihti rohkem juttu, kui vaid tervitus ning asjade summa nagu Eestis tihti on (kui sa üldse tervitusegi saad). Kõige vahvam juhtum oli reedel, kui ma käisin oma viisa jaoks röntgenit tegemas. Sattusime natukene vihmasaju kätte ning ootasime ühe parkimisplatsi suurema puu all koos lastega, et P meid töölt koju tulles auto peale võtaks. Kokku seisime seal ausalt vaid 5 minutit. Selle aja jooksul aga peatas üks noor naine oma auto meie juures, muretses, et ega meil kaugele minna ei ole, sest ta saaks kasvõi vihmavarju laenata. Nii armas!


- Väga külmad majad - Majad on siin raudselt vaid suve jaoks ehitatud. Ühekordsed aknad, peaaegu olematu soojustus, keskküte puudub absoluutselt. Kuigi päevad on tihti päris mahedad ja soojad ka keset talve, siis öösel võib ka siin põhjasaarel üsna jahedaks minna. Paar hommikut on lausa härmatis maas olnud. No ja sedasi läheb ilma kütteta ka toas üle öö üsna külmaks. Seetõttu tihti enne magama minekut panen end just rohkem riidesse, et liiga külm ei hakkaks. Pusa, pikad püksid ja sokid raudselt. Eriti, kui Amberiga korduvalt öö jooksul üleval olen. Lisaks on siinsed majad mõnusalt enamasti ühekordsed, üsna ruumikad, oma aedadega ja naabrid on ikka paar meetrit eemal. Mõnus vaheldus võrreldes sellega, kuidas UKs kõik üksteise otsas elavad.


- Üsna vaba elustiil - Selles mõttes, et inimesed ei närvelda ringi ja üldiselt võetakse vabalt. Näiteks P töökohal saab reedeti kella 16st rahus kontoris õlut juua. Õlu on firma poolt. Töö tavaliselt lõpeb kell 17. Ta on seda eelnevalt öelnud nii siinsete kui ka Austraalia kontorite kohta, kus ta töötanud on, et seltsielu on mitmetes üsna lahe ja tööandja poolt soodustatud. Lisaks on siin seltsiklubid, kus kogukond lihtsalt kokku saab, enamasti, et koos paar klaasi midagi mõnusat juua (joomiskultuur tundub siin samuti üsna eestilik ja kohalik vein on ju imeline). Ehk mujal on teisiti, aga mu ämm-äi kuuluvad ühte, kus nad ise korduvalt nädalas käivad. Mina käisin nendega ühel mälumängu õhtul, kus kohal oli küll palju-palju inimesi ja päris lahe oli. Päris viimaseks meie tiim ei jäänudki.

- Loodus - Ma ei ole küll veel peamistes imelistes kohtades käinud, aga lähedal olevad rannad on imelised. Alati ka sinna sõit. Eriti mõnusad on käänulised kitsad teed, mis sinna viivad, mida ümbritseb paks paks mets nagu Jurassic Park'is. Endiselt paneb mind imestama, kuidas ka keset talve on nii paljudel puudel lilled õitsemas. Suvel ma ilmset kukun ilu üle lausa pikali. Nüüd tuleb vaid meile korralik matkavarustus muretseda, et me veel rohkem looduses olla saaks.

(Postitust ilustavad pildid nädalavahetuse sõidust Pautau North piirkonda)

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...