Tuesday 9 May 2017

Road trip! 3000km Inglismaalt Eestisse

Tervitused Eestist! Viimane kuu on olnud üsna stressirohke, kuid oleme lõpuks ometi kodumaal ja meie elu peatükk Inglismaal sai läbi. Viimased paar nädalat möödus eelkõige meie asjadest lahti saades. Üritasin nii palju maha müüa, kui saime, et vähegi kasu saada. Pannes väga uut kodutehnikat võileiva hinnaga müüki oli endiselt paljusid, kes veel odavamalt tahtsid ja oi kui tüütu nendega suhtlemine oli. Viimasel paaril päeval sai paljud asjad niisama ka ära antud ja lõpuks saimegi oma kotid kokku ja korteri tühjaks.

Kogu reis autoga UKst Eestisse läks üsna hästi. Lapsed magasid ilusti sõidu ajal enamasti, P'ga läksime vaid korra kõvemini tülli ja auto pidas vastu. Teen väikese kokkuvõtte igast päevast mõne pildiga ka, kuni veel kõik meeles on.

Päev 1 - 01.05.17

Andsime korterivõtmed tagasi umbes kella 11 ajal ja asusime teele öeldes Bradfordile hüvasti. Kiire peatus toidupoes, söötsin autoparklas Amberit ning sõit Folkestone'i algas, kus me öö veetsime.

Cooper andis üsna kiirelt tunda sellest, kuidas ta selle reisi veedab - magades. Päevaunesid muidu ei tee ta üldse. Õnneks läks sedasi sõit väga kiirelt. Tegime ühe peatuse veel, et Amber süüa saaks ning jõudsime õhtuks ilusti Folkestone'i rongijaama kõrval olevasse hotelli.

Hotelli-selfie.
P oli liialt väsinud, et kuhugi poodi õhtusööki sõitma minna ning suureks rõõmuks avastasin, et Burger King tegi seal kohaletoomist, seega saimegi hotellis mugavalt burksi süüa ja end vaimselt järgmiseks päevaks valmistada. Cooper oli tänu oma uinakule hilja üleval, kuid lõpuks uinus.

Päev 2 - 02.05.17

Ärkasime varakult, sest enne kella 8t läks meil rong Prantsusmaale. Eurotunnel'i teenus oli väga mugav autoga reisimiseks. Sõitsime autoga rongile ning kogu tee läbi tunneli mere alt võttis vaid pool tundi. Calais'es tankisime auto kütust täis ja asusime teele järgmise peatuspaiga poole Saksamaal, kuhu oli oma hea 8h sõitu.

Cooper tunnelis :)
Päeva alustasime Inglismaal, sõitsime läbi Prantsusmaa, Hollandi, Belgia ning ööbisime Saksamaal Magdeburgi ligidal olevas hotellis. Sõidu ajal tegiteme iga paari tunni tagant peatusi, et jalgu sirutada ja ma kõige pisemale süüa anda saaks. Amber oli üldse väga hea, alati jäi pärast söömist sõitma hakates jälle magama. Cooper tegi sel päeval kaks uinakut, seega õhtul jälle oli raskusi ta magama saamisega, aga lõpuks ta uinus.

Päev 3 - 03.05.17

Kolmas päev oli vast kõige igavam, sest läbisime vaid Saksamaa ja poole Poolast. P nautis Saksa kiiruspiirangu puudumist, mille abiga läks sõit üsna ruttu. Lapsed magasid, mina vahtisin ringi ja kudusin natukene ning lõpuks me Poola jõudsimegi.

Väike peatus Poolas.
Mugavus eelkõige :D

Poolas ööbisime Lomza ligidal ja meil oli üsna ilus ja suur hotellituba. Mingi riigipüha tõttu olid kõik poed kinni ja Cooper nuttis mingi hetk piima taga. Käisin siis hotelli baaris küsimas, ilusti panid poisi pudeli piima täis ja isegi raha selle eest ei küsinud, väga vahvad :)

Tõeline reisisell.
Päev 4 - 04.05.17

Päev algas meil üsna positiivselt, sest oli viimane pikem päev ees. Panin Tomtom'i tänavanime oma arust Jurmalas ning asusime sõitma. Sõitsime läbi Poola, Leedu ja mingil hetkel ühte väikesesse külasse keset põõsast jõudes teatas Tomtom, et olime kohal. Väike kontroll ja tuli välja, et kuigi tänavanimi oli sama, polnud me sugugi Jurmalas ja see oli meist pea 200km kaugusel! Oi, kui häbi mul oli, isegi pisar tuli silma oma apsakast. Leidsime õige aadressi ning asusime jälle teele, läbides esimese 50km mingitel hirmsatel kruusateedel.

Teine seik tuli meil Jurmala piiril, kus olid väikesed märgid, et kusagil peab tollimaksu sisse saamiseks maksma. Kahjuks märkasisme makseautomaate hetk pärast neist möödumist ja sealne politsei tõmbas meie Inglise auto ruttu kõrvale. P käis nendega rääkimas ning ütles, et nad olevat 40 Eurot võtnud trahvi eest, aga samas mingi tšekki ei andnud. Teadagi, et see raha politsei taskust kaugemale ei jõudnud. Lugedes hiljem netist oleks maks olevat vaid 2 Eurot ning et sealne politsei meelega tõmbab mitte-teadvaid välismaallasi kõrvale ja võtavad altkäemaksu.

Ööbimise asukoha leidmisega oli ka probleemi, aga lõpuks me sinna jõudsime ja sel korral oli meil ilus kolmetoaline korter paar kvartalit mereäärest, millega ma väga rahul olin. Uni oli sel ööl magus.

Päev 5 - 05.05.17

Viimane päev! Ärkasime, märkasime, andsime korteri võtmed tagasi ja käisime natukene Jurmala mere ääres jalutamas enne viimast neljatunnist (koos peatusega) sõitu Võrru.

Ilm oli üsna soe, mistõttu Cooper tõelise pingviinina võttis pusa seljast ja papud jalast, et liiva nautida. Kõik teised sealsed inimesed olid jopedes ja mütsidega. Kuigi ma tavaliselt külmavares, oli mulgi jope seljast ja soe olla. Cooper nautis liiva ja randa väga ning lausa häda oli teda sealt autole saamisega.

Õnneks viimane sõit läks üsna ruttu ja nii hea oli Eesti riigipiiri ületada pärast peaaegu 3000km pikkust sõitu. Lisaks oli üliarmas näha taas kallist tädi, keda viimati nägime aasta tagasi. Cooper ei häbenenud üldse ning granny on uus lemmiksõber ning esmakordselt nägi keegi peale arstide ka meie väikest Amberit :)

Kodune vaade Tamulale on ikka kõige parem :)

Nüüd puhkame kuu aega, mul on vaja 23ndaks üks koolitöö valmis saada ja siis hakkame ette planeerima, kuidas me 5. juunil Helsingisse saame, kust meil lend Uus Meremaale läheb.

1. Meeldivat Eestis viibimist :)

2. Ja saigi üks etapp läbi... Jääme ootama Uus-Meremaa muljeid ja head kohanemist!
    Väikesed reisisellid on väga vaprad :)

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...