Saturday 26 April 2014

Õpin lapse kõrvalt elama

Kui esimese kuu aja arvasin, et keegi peab igal hetkel Cooperi kõrval olema nii ta magamise kui ka ärkvel oleku ajal, siis nüüd võtan asja reaalsemalt ja rahulikumalt. Ta teeb pärastlõunaseid uinakuid omaette magamistoas suurel voodil nagunii ning ta ei sure ära, kui ta ka muul ajal natukene omaette on. Muidugi mitte siis, kui ta näljast röögib, vaid näiteks magades.

 

Esimese kuu möödudes olen õppinud ise tema tegemiste kõrvalt rohkem elama. Ma olen enda üle nii uhke, et viimased neli päeva olen ma julenud isegi tema hommikuse uinaku ajal duši all käia. Tavaliselt ootasin ma, et P oma öisest vahetusest ärkaks. Esimesel päeval oli küll maailma kõige kiirem pesus käik ning end ära kuivatades tormasin kohe elutuppa vaatama, kas tal on ikka kõik hästi. Kutt magas ilusti ja ei olnud asenditki vahetanud. Tänaseks olen nii edasi arenenud, et julgesin end normaalsel tempol pesta ja isegi juuksed said puhtaks. See annab ikka nii palju enese heaolekule juurde, kui enne keskpäeva pesemas käidud saab. Pisiasjad, mis loevad.

Lisaks asjatan Cooperi uinakute ajal ta ümber vabalt. Näiteks üleeile kasutasin tolmuimejat samas toas, kus ta magas, ja ta ei ärganudki üles. Nõud on ka viimasel ajal regulaarselt pestud, mitte ei kuhju õhtuks kraanikaussi ning üleüldse on tunne, et ma saan kõigega aina ladusamalt hakkama. Isegi praegu istun arvutis sedasi, et P veel magab ja Cooper põõnab on mu kõrval arvutitoas lamamistoolil.

Cooper on tõeline selfie meister juba ja mul hakkavad lõpuks ometi põsasarnad ka välja tulema. Mul lasti üks õhtu küüsi ka lakkida, juhuu!
Vahepeal jätame ta omaette isegi ärkvel olles. See juhtub tavaliselt siis, kui tal on kõht täis ning mähkmevahetuse ajal ta rahulikult põrandal tsillib ja telekat vahib. Kui tal tundub hea tuju olevat ja ta seal rahus siputab, siis tõstan ta tihti mängukaare alla, mille vean teleri ette. Seal ta siis uudistab kaare küljes olevaid mänguasju või vahib sealt telerit edasi. Ei harjuta last juba telekaga ja aru ta nagunii ei saa, mis teleris käib (vähemalt ei ole ta mu valitud saadete üle veel vigisenud, P küll viriseb aeg-ajalt, kui ma Come Dine With Me maratone teen). Siiski teleri valgus tõmbab Cooperi pilku väga. Seega ongi ta vahepeal põrandal omaette uudistamas kuni pool tundi. Selle aja jooksul saame meie jälle omi asju ajada, kui laps end ise lõbustab. Küll ta meile teada annab, kui tal kõrini saab või midagi muud teha tahaks, näiteks magama minna.

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...