Monday 26 March 2012

Kaneeli ja rosina keeks

Mul on mitmeid kokaraamatuid, aga üheks kindlaks lemmikuks on "The Hummingbird Bakery Cake Days", millega Roger mind eelmise aasta sügisel (või suve lõpus) üllatas. Mulle on tähtis, et retseptiraamatus on iga retsepti jaoks pilt olemas, sest ma pean nägema, umbes milline see toit ka välja tulema peab. Soolased toidud tulevad harva sarnased välja, aga õnneks küpsetised tulevad küll. Laupäevase masendusega tahtsin lisaks tavapärastele muffinitele ka keeksi teha ning kindlasti just sellest raamatust. Mulle on üldse viimasel ajal keeksid väga väga meeldima hakanud...
Kodus olevaid aineid vaadates jäi valik lausa kolme keeksi peale, aga otsustasin teha kaneeli ja rosina keeksi, mis läheb kohe kindlasti kordamisele.

Kaneeli ja rosina keeks


Koostisained:
190g võid
190g (u 300ml) jahu
190g (u 200ml) suhkrut
3 muna
1 tl küpsetuspulbrit
1/4 tl soola
25ml hapukoort
1 tl vanilje essentsi (mina küll panin umbes 1spl vaniljesuhkrut)
1 spl kaneeli
70g rosinaid (mina panin umbes peotäie, sest köögikaal mul veel puudub)

Valmistamine:
1. Pane ahi 170C juurde sooja ja valmista keeksivorm.
2. Vahusta omavahel toasoe või ja suhkur. Lisa ükshaaval vahustades munad.
3. Sega omavahel jahu, sool ja küpsetuspulber ning lisa kahe osa kaupa taignale. Viimasena lisa hapukoor ja vanilje essents.
4. Eralda umbes pool taignast eraldi kaussi ja lisa sellele kaneel. Teisele taignapoolele lisa rosinad ning kalla see taigna pool keeksivormi. Kalla kaneeliga taigna osa peale ning noaga aja kihte natukene segi.
5. Küpseta keeksi 50-60 minutit ja lase enne serveerimist jahtuda.

Tassi tee või kohvi kõrvale imehea ning minu meelest on keeksid veelgi paremad järgmisel päeval.

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...