Sunday 12 February 2012

Moonikeeks

Suure dieeditamise kõrvalt ei ole ma eriti küpsetanud ja kokanud, aga ma olen neid mõlemaid väga igatsenud. Kokkan siiski, aga tihti on selleks vaid juurviljade keetmine või toorsalati hakkimine. Küpsetamine tuleb muidu nüüd väga harva ette. Siiski, aeg-ajalt satun ma niivõrd inspirerivate toidublogide otsa, et ma lihtsalt pean midagi tegema peale lihtsalt salati söömise. Minu jaoks on siiski kaalukaotamise parim autasu väike paiuspala. Või terve kook.
Paar nädalat tagasi ostsin ma poest täiesti lambist mooniseemneid, sest ma ei mäletanud, millal ma viimati nendest mingit maiuspala maitsesin. Kui eile koogiisu tööl peale tuli, siis esimese asjana tulid pähe ka mooniseemned, mis oma kasutuskorda ootasid. Hõrk mooniseemne keeks oli just see, mida ma tahtsin.
 Retsepti leidsin truust Nami-Namist, aga panen selle siia ka kirja:

Koostis:
100 g pehmet toasooja võid 
125 g suhkrut (1,5dl)
4 suurt muna 
180 g nisujahu (3 dl)
2 tl küpsetuspulbrit 
1 tl vanillisuhkrut 
4 sl (jahvatatud) mooniseemneid 
1 dl piima 
Valmistamine:
Vahusta toasoe pehme või suhkruga ühtlaseks ja kreemjaks. Siis klopi ükshaaval edasi vahustades munad.
Sega jahu, mooniseemned, vanillsuhkur, sool ja küpsetuspulber omavahel, siis sega õrnalt muna-suhkru-võivahu hulka, vaheldumisi piimaga.
Tõsta tainas võitatud ja riivsaia või jahuga ülepuistatud keeksi- või rõngasvormi.
Küpseta 180-kraadises ahjus umbes 45 minutit, kuni koogi keskele torgatud puutikk puhtaks jääb.

Mulle üldiselt väga meeldivat lihtsad keeksid imelise õhulise tekstuuriga. Ei mingeid edevaid kreeme ja kaunistusi, lihtsalt kook oma täielikus eheduses. Lisaks mulle meeldis selle keeksi juures, et vaja läks vaid 100g võid, mida mõne teise keeksi jaoks oli 250g vaja. Lisaks vaid 1,5dl suhkrut, mis ei teinud keeksi liialt magusaks, vaid täpselt täiuslikuks.
Seetõttu oli ka vaid ainult üks viil alles täna hommikul, millest pilti teha.

Tõestus, et käsimikser on olnud üks parimaid oste, sest keeks oli nii imeliselt õhuline, et ma sõin peaaegu terve ülejäänud koogi eile õhtul lihtsalt ühe korraga ära. Ei lugenud ühtegi kalorit ega ampsu, lihtsalt nautisin kooki koos veiniga ja elu oli lill.

Pool pakki mooniseemneid on aga alles ja nüüd on dilemma, kas korrata sama imehead keeksi või proovida midagi muud.

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...