Thursday 13 May 2010

Teeme porgandist kooki

Porgandikook on tööl olles alati üks mu väike guilty pleasure olnud, mida ma tavaliselt palgapäeval Bootsist ostsin. Mõnusalt mahlane ja see glasuur... Taevalik kooslus!

Olen nüüd natukene üle nädala kodus puhanud ja natukene rohkem küpsetamisega tegelenud ja seekord tuli isu midagi uut proovida. Porgandid ootasid kasutamist nagunii ja retsept oli sobiv, oli vaja juurde vaid apelsine osta. Retsepti sain BBC lehelt, kuid üritan selle eesti keelde ka tõlkida, et teil natukene mugavam oleks. Vabandust, kui väga kummaline toortõlge tuleb, juba ette ära..

Koostisosad:

250g võid, toasoe
375g (peen)suhkrut
2 apelsini riivitud koor
4 muna
450g porgandeid, riivitud
150g mandleid või muid pähkleid, tükeldatud
1 apelsini mahl
250g jahu
2tl söögisoodat
1tl soola

Glasuuriks:
225g toorjuustu, toatemperatuuril
65g võid, toatemperatuuril
400g tuhksuhkrut
1tl vanilje essentsi

Valmistusviis:

1. Pane ahi sooja 180C peale.
2. Võita 23cm koogivorm. Mina soovitaks ka küpsetuspaberit panna. Ise kasutasin ristkülikukujulist vormi, millel täpseid mõõte ei tea, aga silma järgi vaatasin ja taigen mahtus sinna täpselt.
3. Vahusta või, suhkur ja apelsini koor kuni koostis on kerge ja õhuline.
4. Lisa ükshaaval munad.
5. Lisa ettevaatlikult riivitud porgand ja pähklipuru. Mina lisasin natukene mandleid ja kapis oli ka natukene alles purustatud pähkli segu.
6. Lisa vanilje essents ja apelsinimahl.
7. Viimasena, sõelu jahu, söögisooda, vürtsisegu ja sool omavahel kokku ja siis lisa ettevaatlikult taignale.
8. Kalla taigen vormi ja küpseta eelsoojendatud ahjus umbes 45-60 minutit. Koogi küljed peaksid vormist natukene eemale tulema ja kooki pandud tikk peaks puhtalt välja tulema.
9. Glasuuri tegemiseks, vahusta omavahel kokku toorjuust ja või, kuni segu on ühtlane.
10. Lisa tuhksuhkur ja vanilje essents ja sega, kuni segu on ühtlane.
11. Lase koogil natukene jahtuda ja määri glasuur heldelt koogile.
12. Naudi!

Aega võttis, aga asja sai. Maitseelamus on seda kindlalt väärt. Isegi teisel päeval on kook mahlane. Järgmine kord ehk paneks taignasse natukene vähem võid..

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...