Wednesday 26 August 2009

Kuu lõpp

Kuu lõpus on menüü ikka teistmoodi kui kuu alguses. Taldrikule tulevad lõpuks kuu alguses ostetud friikad ja britilikul kombel ikka paneeritud kala ka kõrvale. Laisa inimese söök, paned külmutatud plönnid ahju ja vot kui hea asi välja tuleb! Mina naudin kuu lõpu odavaid toite aga alati. Juba Eestis elades ei olnud paremat asja, kui spagetid vaid ketshupiga ja kalaburgerid kõrvale ja seda sai alati vaid kuu lõpus tehtud :D

See kuu tuli aga hoopis sellise silmaga poes juba vaadata, et kilo jahu on odavam kui päts leiba. Kõike muud vajalikku kodus on, mõeldud-tehtud. Sai kunagi raamatukogust laenatud Rachel Alleni raamatust saia retsept ja tegemisviis maha kirjutatud, mille ma aluseks võtsingi. Selles oli minule tavapärasest pärmitaignast vähem jahu ja piima ei olnud üldse, vaid vesi. Vaikselt hakkan siin kuivpärmi kasutamist ka käppa saama.

Valmistamine nõudis küll pea iga 10 minuti pärast sõtkumist, aga kuna tüütud majakaaslased olid kodus, siis ma selle jätsin vahele. Segasin lihtsalt hoolega-hoolega kausis ja panin kerkima. Lasin tunnikese kerkida, sõtkusin natukene ja panin vormi ja lasksin veel natukene aega kerkida. Sai ahju kõrgemal temperatuuril ja hiljem natukene aega väiksemal. Olin ise väga hirmul, et leiva pealne oli juba väga pruun, aga ei tahtnud, et osa sisust toores jääks. Mitmest kohast loetud leiva põhja koputamist proovisin kuni see õige heli tuli.

Lasksin saial jahtuda ja järgmine suurtegu oli küpsetuspaberit selle küljest lahti saada. Niisutasin ja tirisin ja lahti sain. Teinekord määrin vormi lihtsalt võiga, ei hakka paberiga mässama.

Parim oli seda muidugi süüa lihtsalt soojalt võiga. Mees ütles isegi, et just selline nagu ema teeb. Võtsin seda kui väga suurt komplimenti. Oli küll suhteliselt suur päts, aga täna tuleb uus teha :D Seekord teen rohkem taigent ja teen ühe saia tavalisele ja teisele paneks rosinaid ka sisse magusaks.

On jah viimasel ajal palju toidupostitusi, aga muud minu elus lihtsalt ei toimu, üritan selle siis maitseelamustega rikkamaks teha.

4 comments:

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...