Saturday 4 July 2009

Paberimajandus UKs

Kui eestlane tahab UKs töötada, peab ta endale muretsema tööloa ( Worker Registration Scheme ). Seda tuleb teha posti teel ja kui mina seda aasta tagasi tegin, pidin maksma 90 naela (umbes 1650 krooni). Kui peale seda oled siin aasta katkematult töötanud (ei ole vahepeal tööta olnud rohkem kui 30 päeva aasta jooksul), siis ei ole sul seda paberit enam vaja ja võid Border Agency'st taotleda endale UK elamisluba ( residence card ). Seda võib teha posti teel või ise kohale minna. Minul sai aasta täis ja otsustasin ise kohale minna ning eile oligi see tähtis päev. Aeg oli mul 14:30 ja kohal olime 14:00, kuna paluti varem kohal olla. Sain ühest kontrollist läbi ja siis saadeti mind kolmandale korrusele. Seal oli suur ruum ootajaid täis, kuni kaas-eurooplastest, kes tahtsid sama, mis mina, kui aasialastele, kes tahtsid oma pool-kahtlasi abielusid registreerida, et nende kaasa saaks loa riigis elada ja töötada (nagu indialastele-pakistanlastele kohane, on paljud abielud sobinguabielud, kus vanemad otsivad ise oma lastele kusagilt kaasa ja siin riigis tulevad kaasad tihti koduriikidest ja tänu oma uutele abieludele saadakse siia riiki parema elu peale). Ootsime kaua, lõpuks kella 16 paiku kutsuti mind väikese akna juurde. Vanem meesterahvas teisel pool uuris täpselt mu paberimajandust (täidetud ankeet, passipildid, tööleping, palga lehed jne), ütles siis, et läheb kontrollib ja palus taas oodata. Ootasime oma pool tundi, kui ta ilmselt tegi telefonikõnesid ja kontrollis, et ma mingi petis jms ei ole ja kutsus mind tagasi. Sain endale sinise väikese voldiku, mille pidin allkirjastama ja oma aadressi peale kirjutama ja oligi kõik. Nüüd kui ma siin riigis veel viis aastat olen, siis saan UK kodakondsust taotleda. Hetkel olen küll seda meelt, et ma seda ei vaja/taha..

No comments:

Post a Comment

Tervitused ja uudis!

Tervitused kaugelt maalt! Viimasest postitusest on üle aasta ja ma otsustasin, et ma isegi ei vabanda selle pärast. Viimasel aastal olen üld...